بیمه های زندگی (عمر و مستمری)

بیمه نامه زندگی

مقدمه

بیمه‌های زندگی (عمر و مستمری) یکی از شاخه‌های مهم بیمه‌های بازرگانی است.
هدف بیمه‌های زندگی (عمر و مستمری) آن است که خطرات مالی موجود در زندگی انسانها را تحت پوشش قرار دهد به نحوی که دارنده این نوع از بیمه‌ها از جهت تامین آتیه خود و کسان خود در آرامش خاطر باشد. از دست دادن سرپرست خانوار، ازکارافتادگی، پیری و سالخوردگی، نگرانی مالی از جهت تامین نیازهای مالی خود و اعضای خانواده در سالهای آینده و موارد دیگری از این دست، از جمله مخاطراتی است که می‌توان با خرید بیمه زندگی، آنها را به شرکت بیمه منتقل و از این بابت رفع نگرانی کرد.

مزیت های کلیدی خرید بیمه عمر

یک) مدیریت ریسک های زندگی (Life Risk Coverage)

مهمترین و اساسی ترین کارکرد بیمه عمر برای دارنده بیمه نامه است.
از آنجا که هیچ کسی نمی تواند زمان وقوع ناخواسته های زندگی اش را تعیین کند، می توان این مزیت را متوجه زمان حال دارنده بیمه نامه محسوب کرد که منافع نزدیک (منافع احتمالی زمان حال) تلقی می گردند. بیمه عمر، علاوه بر خطر مرگ و میر، بخش قابل توجهی از خطرات مانند حوادث شخصی، ازکارافتادگی، بیماری های وخیم و ... را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

دو) پس انداز بلندمدت (Long-term Savings)

بیمه عمر، همچنین، یک ابزار بی بدیل برای پس انداز کردن های مورد نیاز افراد برای آینده است.
علاوه براین، حفظ پس اندازها و افزایش ثروت انباشته شده شما در بیمه عمر نیز تحت پوشش بیمه گر قرار می گیرد.

سه) پس انداز ساختن مالیات (Tax Saving)

خریداران بیمه عمر مشمول برخورداری از یک جایزه مالیاتی هستند، چرا که تصمیم گرفته اند به جای مصرف، پس انداز کنند.
هرگونه عوایدی از محل بیمه عمر نصیب شما گردد، به موجب ماده 136 قانون مالیاتهاي مستقیم، از شمول مالیات بر درآمد، معاف شده است.
هرگونه عوایدی از محل بیمه عمر نصیب بازماندگان شما گردد، به موجب ماده 24 قانون مالیاتهاي مستقیم، از شمول مالیات بر درآمد، معاف شده است.
علاوه بر موارد فوق الذکر، هرگونه وجهی که بابت بیمه عمر پرداخت کنید، از سرجمع درآمدهای مشمول مالیات شما کسر شده و باعث کاهش هزینه های مالیاتی شما در سال می گردد.

چهار) برنامه مشخص برای مراحل زندگی (Life Stage Specific Planning)

زندگی انسان دارای مراحل مختلفی است و در هر مرحله نیاز به مقدار و نوع خاصی از بیمه عمر وجود دارد، بیمه عمر امکان برنامه ریزی های متعدد و مناسب را در هر مرحله از زندگی برای خریدار فراهم می کند.

معرفی بیمه نامه های عمر و مستمری البرز (چترا)

بیمه‌های زندگی (عمر و مستمری) بیمه البرز به لحاظ کیفیت خدمات و خوشنامی شرکت در ایفای تعهدات، زبانزد است و عملکرد سالهای دراز این شرکت در طراحی انواع مختلف بیمه‌های زندگی و تعهدات بسیاری که در قبال بیمه‌گذاران خود ایفا کرده است، زمینه این فعالیت متمایز و شاخص می‌باشد.
شرکت بیمه البرز در راستای رسالت خود، این بیمه نامه را با ۱۱ پوشش بیمه ای که ۲ پوشش آن مربوط به فوت و ۵ پوشش دیگر آن مربوط به ازکارافتادگی و ۲ پوشش هم مربوط به بیماریها و ۲ پوشش آخر نیز مربوط به حیات و امید به زندگی می باشد را به بازار عرضه کرده است که در بین شرکت های بیمه ای بینظیر و بی سابقه می باشد.

پوشش هاي بیمه اي عمر و زندگی

شما می توانید براي حیات و تداوم جریان زیبای زندگی خود، از هم اکنون برنامه ریزی کرده و با اختصاص اندکی از درآمد فعلی خود، آینده ای تامین شده و مطمئن بسازید. پوشش های بیمه ای عمر و زندگی در بیمه البرز به شرح زیر می باشد:

پوشش بیمه فوت به هر علت
شما می توانید سرمایه بیمه فوت به هر علت را به میزان نیاز خریداری کرده و از لحظه خرید یک سرمایه گذاری فوق العاده و بدون تحمل رنج و زحمت را برای عزیزان خود انجام دهید؛

پوشش بیمه نجات زندگی در واقعه مرگبار
شما می توانید برخورداری از نعمت تداوم زندگی خود پس از مواجهه با وقایع مرگبار را هم بیمه کرده و در صورت مواجهه با این واقعه، سرمایه بیمه نجات زندگی را دریافت نمائید. این وقایع بر 3 نوع است (زنده ماندن در یک حادثه):
1- رانندگی به شرط داشتن کمربند ایمنی، کلاه ایمنی و یا کیسه هوا
2- آتشسوزی منزل شخصی به شرط استفاده از سیستم اطفاء حریق یا کپسول آتش نشانی
3- درمان بیماری سرطان بر اثر استفاده از سلولهای بنیادین

دوره انتظار این پوشش برای بیماری، یکسال از تاریخ صدور می باشد.

پوشش های بیمه ای عمر و حوادث شخصی

پوشش بیمه فوت بر اثر حادثه
شما می توانید برای وقوع فوت بر اثر حادثه هم اقدام به خرید سرمایه بیمه دیگری، علاوه بر سرمایه بیمه عمر و زندگی و تا سقف پنج برابر آن داشته باشید.

پوشش بیمه نقص عضو بر اثر حادثه
امکان خرید سرمایه بیمه نقص عضو بر اثر حوادث هم در بیمه نامه وجود دارد.

پوشش بیمه مخارج پزشکی ناشی از حادثه
در صورت تمایل، امکان بیمه کردن مخارج پزشکی ایجاد شده بر اثر بروز حوادث هم قابل خریداری است.

پوشش بیمه بیکاری ناشی از حوادث منجر به بستری شدن
همچنین می توانید خطر بیکاری و ازکارافتادگی موقت خود را که در اثر بروز حوادث و بستری شدن و عدم امکان ادامه فعالیت های روزانه، پیش می آید را هم بیمه کرده و سرمایه بیمه آنرا خریداری کنید.

پوشش های بیمه ای ازکارافتادگی

پوشش بیمه ازکارافتادگی دائم و کامل
در صورت ازکارافتادگی کامل و دائم، به هر علتی که کسب درآمد شغلی و حرفه اي شما دچار مشکل شود، سرمایه این پوشش به شکل دفعتاً واحده قابل استفاده است.

پوشش بیمه درآمد ازکارافتادگی
این پوشش هم علاوه بر پوشش قبلی، براي جایگزین کردن درآمد مستمری های آن با درآمد از دست رفته مناسب است. سرمایه این پوشش به شکل مستمری قابل استفاده است.

پوشش معافیت از حق بیمه دوران ازکارافتادگی
در صورت ازکارافتادگی کامل و دائم، به هر علتی که کسب درآمد شغلی و حرفه ای شما دچار مشکل شود، شرکت بیمه به موجب این پوشش جایگزین شما برای پرداخت اقساط باقیمانده حق بیمه ها می شود.

پوشش های بیمه ای کم توانی بیماری های وخیم

پوشش بیمه کم توانی ناشی از ابتلا به بیماری های خاص
شما می توانید کم توانی های ایجاد شده بر اثر ابتلاي به بیماری های وخیم مانند سکته قلبی، سکته مغزي، جراحی عروق قلب، ام اس و پیوند ارگانهاي حیاتی بدن را هم تحت بیمه قرار داده و خطرات زندگی خود را در این زمینه، مدیریت نمائید. همچنین شما می توانید کم توانی ایجاد شده در اثر ابتلا به سرطان را همانند بیماری های وخیم، تحت پوشش بیمه قرار دهید.

پوشش بیمه ابتلا به بیماری های لاعلاج
امکان استفاده از سرمایه اختصاص یافته در زمانی که لاعلاج بودن یک بیماری تشخیص داده شد و بدون آنکه سایر منافع بیمه نامه از بین برود در این پوشش فراهم شده است.

سایر مزایا:

سود تضمینی: درصد سود تضمینی در دو سال اول بیمه نامه 16%، دو سال دوم 13% و از سال پنجم به بعد تا پایان قرارداد حداقل 10% می باشد.

سود مشارکت در منافع: شرکت بیمه در پایان هر سال قسمتی از سود را بر اساس عملکرد سرمایه گذاری به نام مشارکت در منافع به صندوق بیمه گزار در بیمه نامه واریز خواهد شد.

وام: از پایان سال دوم بیمه گزار می تواند تا 90 در صد از ارزش بازخرید بیمه نامه خود را بدون داشتن ضمانت و فقط با یک درخواست کتبی به صورت به صورت وام دریافت نماید.

ابطال بیمه نامه: بیمه گذار می تواند تا یکماه پس از صدور بیمه نامه درخواست ابطال بیمه نامه خود را داشته باشد و در صورت نداشتن هرگونه چکاپ پزشکی کل حق بیمه به بیمه گذار برگشت داده خواهد شد.

بازخريد: بیمه گذار می تواند پس از یک ماه از صدور بیمه نامه درخواست بازخرید قسمتی یا کل بیمه نامه خود را داشته باشد. (پیشنهاد می شود که حداقل تا 5 سال به بازخرید بیمه نامه فکر نکند و در صورت نیاز به پول درخواست وام داشته باشد).

ویژگیهای منحصر به فرد بیمه نامه چترا:

کیف سپرده حق بیمه:

کیف پول این امکان را فراهم میکند که در زمانهای نامنظم کیف پول با مبالغی دلخواه شارژ شود و در زمان دقیق موعد مقرر حق بیمه، پرداخت آن خود به خود از طریق این کیف سپرده انجام میشود. این موجب می شود که فراموش کردن زمان پرداخت حق بیمه به رقم اندوخته آسیب نزند و با اختصاص سود روز شمار به موجودی سپرده موجب بالارفتن ارزش بیمه نامه نیز می شود.

انعطاف در انتخاب منافع آتی:

منافع آتی بیمه نامه به دو روش به شرط حیات و بدون شرط حیات امکان پذیر است. انتخاب گزینه به شرط حیات موجب افزایش سرمایه گذاری بیشتری در بیمه نامه در مقایسه با گزینه بدون شرط می شود که هرچه سن بیمه شده بیشتر باشد مبلغ سرمایه گذاری نیز بیشتر خواهد شد. ولی در زمان فوت فقط سرمایه فوت پرداخت خواهد شد و قسمت سرمایه گذاری حذف می شود.

سبدی کامل از طرحهای متنوع بیمه ای:

بیمه عمر چندمنظوره، اوراق، آینده فرزندان، سنوات خدمت، بیمه عمر خانواده، مستمری، تمام عمر، هدیه زندگی، شکرانه زندگی، دیون و مطالبات و ... که بیمه گزار می تواند هر زمان که بخواهد بیمه نامه خود را به سایر طرحهای دیگر شرکت تغییر دهد.

پوششهای بیمه ای جديد و جامع:

بیمه نامه چند منظوره شرکت بیمه البرز، علاوه بر پوششهای بیمه ای موجود در سایر شرکتهای بیمه مانند 1- فوت حادثه ۲- از کارافتادگی ۳- نقص عضو و معافیت از پرداخت حق بیمه دارای تعدادی پوشش انحصاری که مختص شرکت بیمه البرز می باشد که از جمله آنها می توان به بیکاری ناشی از حادثه، نجات زندگی در واقعه مرگبار، بیماری های لاعلاج، پوشش امراض خاص با پوشش بیش از ۴0 نوع بیماری و بیمه تکمیلی با امکان پوشش سایر افراد خانواده بیمه شده را نیز اشاره کرد.

قابلیت تبديل طرحهای مختلف به هم:

با توجه به انعطاف پذیری که در نرم افزار شرکت وجود دارد، در صورت ارائه طرح های جدید بیمه ای، بیمه گذار می تواند به آسانی بیمه نامه خود را به طرح های جدید تغییر دهد.

سکوی منحصر به فرد IT :

چترا با وجود داشتن زیرساخت نرم افزاری منحصر به فرد، امکان درخواست و صدور آنلاین بیمه نامه، محاسبه آنلاین اندوخته، درخواست آنلاین الحاقیه و ... را فراهم کرده است.

منافع بیمه نامه چترا در یک نگاه کلی

امکان تشکیل سرمایه بدون شرط حیات در بیمه نامه؛
امکان سپرده گذاری در بیمه نامه با اختصاص سودی معقول و قابلیت واریز و برداشت آزادانه آن همانند کیف پول و سرمایه شخصی شما؛
امکان مشارکت در منافع سالانه؛
امکان استفاده از وام برای رفع نیازهای مالی به اعتبار ارزش نقدی بیمه نامه شما و بدون نیاز به هر گونه ضمانت و وثیقه در کوتاه ترین زمان ممکن؛
امکان تبدیل ارزش بیمه نامه در هر زمان به انواع مستمری های مادام العمر و یا مستمری های مدت محدود؛
برخورداری از مزایای معافیت مالیاتی پیش بینی شده در قوانین و مقررات کشور براي دارندگان این بیمه نامه؛
عدم نیاز به تشریفات حصر وراثت در صورت تعیین ذینفع سرمایه ها توسط شما؛
عدم نیاز به مراجعه حضوری جهت پرداخت اقساط حق بیمه؛
برخورداری از امتیازات ویژه شرکت بیمه البرز در سالهای آتی براساس مدت و ارزش بیمه نامه شما.

کیف پول یا سپرده بیمه نامه

بیمه گزار میتواند مبالغی را بصورت غیرمنظّم در کیف پول (سپرده) بیمه نامه واریز نموده و هر زمان خواست، برداشت کند؛
-. در صورتیکه مبلغ واریزی حداقل یکسال در کیف پول، سپرده گذاری شده باشد علاوه بر سود فنی، مشمول سود مشارکتی نیز خواهد شد.
-. اگر کمتر از یکسال باشد، سود فنی بصورت روزشمار محاسبه میگردد.
-. در صورت عدم توان پرداخت در زمان سررسید حق بیمه، به صورت سیستمی مبلغ اقساط حق بیمه، از محل کیف پول، وصول خواهد شد. این موجب می شود که فراموش کردن زمان پرداخت حق بیمه به رقم اندوخته آسیب نزند و با اختصاص سود روز شمار به موجودی سپرده موجب بالارفتن ارزش بیمه نامه نیز میشود.

مزایای کیف سپرده حق‌بیمه ـ انعطاف در پرداخت حق‌بیمه:

مزیت اول - تفکیک حساب: کیف سپرده حق‌بیمه، موجودیتی تفکیک شده و مستقل از سایر منافع بیمه‌نامه دارد. این امر مانع از اختلاط منافع بیمه‌ای بیمه‌گذار با سپرده حق‌بیمه وی می‌گردد که اولین پیامد این تفکیک، افزایش شفافیت، سادگی و درک‌پذیری عملیات انجام شده برای بیمه‌گذار است؛

مزیت دوم - کمک به ادامه‌پذیری: موجودی کیف سپرده حق‌بیمه از موجبات تداوم‌پذیری بیشتر بیمه‌نامه است. به عهده گرفتن قسط، هر چند ناخواستنی ولی واقعیت زندگی‌های امروزی است. برای آنان که عهده‌دار پرداخت اقساط می‌شوند، بسیار اتفاق می‌افتد که نمی‌توانند اقساط را خواه از روی سهو و خواه از روی ناچاری، به موقع بپردازند. وجود سپرده حق‌بیمه این امکان را به بیمه‌گذار می‌دهد که با واریز مبالغی دلخواه و آزادانه، علاوه بر اقساط، از خاتمه نابهنگام بیمه‌نامه در مواقع تاخیر در پرداخت اقساط حق‌بیمه، همانند باک زاپاس، جلوگیری کرده و موجب تداوم‌پذیری بیشتر آن گردد؛

مزیت سوم - خرد کردن اقساط: وجود کیف سپرده حق‌بیمه این امکان را به بیمه‌گذار می‌دهد که در صورت تمایل، مبلغ هر قسط خود را به مبالغی خردتر با زمانبندی دلخواه شکسته و به دفعات واریز کند. این مزیت کارآمدی بالایی در مواردی که مبلغ قسط حق‌بیمه درشت باشد، خواهد داشت و بیمه‌گذار را بی‌نیاز از تغییر رسمی برنامه تقسیط (یعنی تغییر از طریق الحاقیه) می‌سازد؛

مزیت چهارم - پیش‌پرداخت اقساط: وجود کیف سپرده حق‌بیمه، امکان پیش‌پرداخت کردن اقساط (پرداخت اقساط سررسید نشده) را به بیمه‌گزار می‌دهد؛

مزیت پنجم - برخورداری از سود سپرده: هر چند که هدف سپرده حق‌بیمه، صرفاً آسان کردن ایفای تعهدات بیمه‌گذار برای پرداخت حق‌بیمه‌ها و آزادسازی ذهن وی از زمانبندی اقساط است، ولی علاوه بر راحتی فراهم شده، موجودی سپرده حق‌بیمه مشمول تعلق سود روزشمار به نسبت زمان خواب موجودی سپرده در این حساب نیز می‌گردد که دیگر پیامد مهم آن، بالا رفتن ارزش بیمه‌نامه است.

سایر بیمه ها