بیمه نامه مسافرتی خارج از کشور

بیمه نامه مسافرتی خارج از کشور

بیمه مسافرتی

تا به ‌حال به تهدیدات سفرهای خارجی فکر کرده‌اید؟ بیماری‌های ناشی از تغییر آب‌ و هوا، دریازدگی، مسمومیت ناشی از غذاهای خارجی، سرماخوردگی شدید در مناطق سردسیر و ... این‌ها تازه فقط تهدیدات مربوط به سلامت مسافر است. احتمال گم شدن مدارک شناسایی، گم شدن یا تأخیر بار، بروز مشکل حقوقی در صورت عدم رعایت قوانین و ... از جمله مسائلی هستند که ممکن است گریبان‌گیر شما شوند. بروز این مشکلات در سفرهای خارجی با توجه به ناآشنا بودن مسافر به محیط و شاید زبان آنجا می‌تواند خیلی نگران‌کننده باشد. بیمه مسافرتی می‌تواند راه حل خوبی برای مقابله با این تهدیدها باشد.


بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی از بیمه‌گزاران در برابر حوادث احتمالی سفر محافظت می‌کند. این بیمه برای اخذ ویزا از بعضی سفارت‌خانه‌ها الزامی است و برای سایر سفارت‌خانه‌ها نیز توصیه می‌شود. با توجه به اختلاف نرخ ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی، هزینه‌های درمان در این کشورها بسیار گران است. اگر بیمه‌گزار در صورت بروز حادثه بخواهد هزینه را آزاد پرداخت کند، ممکن است یک سرماخوردگی ساده هزینه‌های سنگینی را برای وی رقم بزند.
شرکت‌های ایرانی بیمه، خارج از ایران شعبه ندارند و نمی‌توانند خدمات ارائه دهند؛ به همین منظور با شرکت‌هایی به نام کمک‌رسان قرارداد دارند. درواقع این شرکت‌های کمک‌رسان هستند که به بیمه‌گزاران بیمه مسافرتی خدمات ارائه می‌دهند. هریک از شرکت‌های بیمه با یک یا تعدادی از شرکت‌های کمک‌رسان قرارداد دارند. بعضی از شرکت‌های کمک‌رسان عبارتند از:
Mideast، Allianz، Evasan و ...

مدت اعتبار بیمه مسافرتی

مدت بیمه نامه از زمان خروج از کشور و هنگام خوردن مهر خروج بر روی گذرنامه آغاز می شود. از زمان صدور بیمه مسافرتی، بیمه گذار مدت مشخصی برای خروج از کشور فرصت دارد. این مدت برای بعضی شرکت های بیمه شش ماه و برای بعضی دیگر تا یک سال است.
همچنین بهتر است این نکته را بدانید که همه بیمه های مسافرتی، سفرهایی که کمتر از 92 روز متوالی باشند را پوشش می دهند. یعنی حتی اگر شما بیمه مسافرتی یک ساله خریداری کنید، باید هر 92 روز به کشور بازگردید، چون از روز 93 ام به بعد دیگر تحت پوشش این بیمه نخواهید بود.
برای مثال اگر بیمه‌گزاری طرح یک‌ساله بیمه مسافرتی را انتخاب کند، یک سال از زمان صدور بیمه‌نامه فرصت دارد تا از کشور خارج شود. فرض کنید بیمه‌گزار نه ماه پس از صدور بیمه‌ نامه مسافرتی از کشور خارج شود. یک سال مهلت بیمه‌ نامه مسافرتی از همان زمان آغاز می‌شود. در طی این یک سال اگر بیمه‌گزار تعدادی سفر کوتاه‌تر از 92 روز متوالی برود، در تمام این سفرها تحت پوشش بیمه مسافرتی است؛ اما اگر بیمه‌گزار در طول این یک سال به سفری بیش از 92 روز متوالی برود، از روز 93ام به بعد تحت پوشش بیمه مسافرتی نیست تا زمانی که سفر تمام شود و دوباره در سفر بعدی تحت پوشش قرار گیرد.

موضوع بيمه ‌نامه مسافرتي خارج از كشور

موضوع بيمه مسافرتي خارج از كشور، جبران هزينه هاي پزشكي و غيرپزشكي و ارائه ساير خدمات درماني به بيمه شده در خارج از مرزهاي جغرافيايي كشور ايران مطابق با تعهدات و شرايط مندرج در بيمه نامه.

پوششهای بیمه مسافرت خارج از کشور

مسافرین سفرهای خارجی در طول سفر در معرض خطرات و حوادث مختلفی قرار دارند. حوادثی که در صورت بروز با توجه به شرایط خاص خارج از کشور می‌تواند موجب هزینه‌های سنگین و دردسرهای زیادی شوند از این رو بیمه مسافرت به خارج از کشور با مزایای زیر پیش‌بینی گردیده است:

پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول سفر در اثر بروز بیماری یا حادثه
پرداخت هزینه فوریت‌های دندانپزشکی
هزینه بازگشت یکی از بستگان همراه بیمه شده به کشور
بازگرداندن جسد متوفی به ایران
پرداخت هزینه‌های سفر یکی از بستگان در صورت بستری شدن بیمه شده در بیمارستان
بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از بستگان
ارسال پیامها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری
فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور
جبران خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما
جبران خسارت تاخیر در ورود بار همراه مسافر
جبران خسارت تاخیر در حرکت
مسائل حقوقی
حواله وجه وثیقه
حواله وجه نقد
تحویل دارو

مخاطبان بیمه نامه

کلیه مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند می توانند با خرید این بیمه نامه از مزایای آن در هنگام نیاز به امداد در خارج از کشور بهره مند شوند.

سایر بیمه ها