
درباره البرز
شرکت بیمه البرز با هدف اولیه ارائه خدمات بیمه ای مطلوب و باکیفیت به هموطنان و ایجاد تنوع در بازار بیمه و کسب رضایت بیمه گذراران در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصی تاسیس و در مدت زمان کوتاهی توانست اعتماد بسیاری از صاحبان سرمایه و کالا را به خود جلب نماید.
بیمه یورکشایر یکی از شرکتهای خارجی بیمه بود که در قبل از انقلاب در کشور فعالیت داشت و مدیریت بیمه البرز در آن زمان با مدیریت شرکت یورکشایر تا حدود زیادی اشتراکی بود. در تصاویر ساختمان قدیم بیمه البرز نیز ساختمان بیمه یورکشایر مشاهده میشود.
بیمه البرز توسط بخش خصوصی تأسیس شد و تا انقلاب اسلامی مشغول به کار بود. به فاصله کوتاهی پس از انقلاب و در سالهای 60 و 61 بیمه البرز دوباره مجوز فعالیت دریافت کرد و مشغول به کار شد. در سال 1367 بیمه البرز به همراه دیگر شرکتهای بیمه، ملی اعلام شدند. با گذشت چند سال و در سال 1388 بیمه البرز به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی در بورس پذیرفته شد و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و بدین ترتیب از یک شرکت بیمه دولتی به شرکت بیمه خصوصی تغییر مالکیت داد.
سرمایه، ذخایر و اندوخته کافی، بدنه کارشناسی متخصص و حرفه ای، سرعت در ارزیابی و پرداخت خسارت از شاخص های توانگری و وجود مشتریان وفادار و قدیمی، ارتباطات گسترده با بازار جهانی بیمه، مدیریت علمی و پاسخگو و نسبتهای مالی بسیار خوب از شاخص های ماندگاری این شرکت به حساب می آید.
شرکت بیمه البرز هم اکنون با ۵۴ شعبه و بیش از دو هزار نماینده فعال، در سرتاسر کشور آماده ارائه خدمات بیمه ای به هموطنان است.
بیمه یورکشایر یکی از شرکتهای خارجی بیمه بود که در قبل از انقلاب در کشور فعالیت داشت و مدیریت بیمه البرز در آن زمان با مدیریت شرکت یورکشایر تا حدود زیادی اشتراکی بود. در تصاویر ساختمان قدیم بیمه البرز نیز ساختمان بیمه یورکشایر مشاهده میشود.
بیمه البرز توسط بخش خصوصی تأسیس شد و تا انقلاب اسلامی مشغول به کار بود. به فاصله کوتاهی پس از انقلاب و در سالهای 60 و 61 بیمه البرز دوباره مجوز فعالیت دریافت کرد و مشغول به کار شد. در سال 1367 بیمه البرز به همراه دیگر شرکتهای بیمه، ملی اعلام شدند. با گذشت چند سال و در سال 1388 بیمه البرز به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی در بورس پذیرفته شد و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و بدین ترتیب از یک شرکت بیمه دولتی به شرکت بیمه خصوصی تغییر مالکیت داد.
سرمایه، ذخایر و اندوخته کافی، بدنه کارشناسی متخصص و حرفه ای، سرعت در ارزیابی و پرداخت خسارت از شاخص های توانگری و وجود مشتریان وفادار و قدیمی، ارتباطات گسترده با بازار جهانی بیمه، مدیریت علمی و پاسخگو و نسبتهای مالی بسیار خوب از شاخص های ماندگاری این شرکت به حساب می آید.
شرکت بیمه البرز هم اکنون با ۵۴ شعبه و بیش از دو هزار نماینده فعال، در سرتاسر کشور آماده ارائه خدمات بیمه ای به هموطنان است.

چشم انداز، ماموریت و اهداف راهبردی شرکت
چشم انداز:
حضور پایدار و مؤثر در بازار بیمه کشور
مأموریت شرکت:
تأمین منافع ذینفعان از طریق ارائه خدمات بیمهای و سرمایهگذاری بهینه

اهداف راهبردی:
۱. حفظ و ارتقای وضعیت توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفهای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور از طریق مشتری مداری، مدیریت علمی، افزایش بهرهوری و کارآیی) شرکت؛
۲. انتخاب الگوی مشتری مداری (تمرکز بر رویکرد مشتری مداری، تداوم رویکرد مشتری مداری) ضمن حفظ حد اعلای سوددهی؛
۳. حفظ منافع ذینفعان با بکارگیری کارآمد ذخایر فنی و اندوختهها در بازار پول و سرمایه؛
۴. تنوع بخشی به پوششهای بیمهای و ایجاد آمادگی در جهت اجرای آن؛
۵. حضور فعال در بازار رقابتی بیمه ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غیرمنطقی با رقبا؛
۶. بهبود و افزایش مداوم بهرهوری منابع.
۱. حفظ و ارتقای وضعیت توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفهای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور از طریق مشتری مداری، مدیریت علمی، افزایش بهرهوری و کارآیی) شرکت؛
۲. انتخاب الگوی مشتری مداری (تمرکز بر رویکرد مشتری مداری، تداوم رویکرد مشتری مداری) ضمن حفظ حد اعلای سوددهی؛
۳. حفظ منافع ذینفعان با بکارگیری کارآمد ذخایر فنی و اندوختهها در بازار پول و سرمایه؛
۴. تنوع بخشی به پوششهای بیمهای و ایجاد آمادگی در جهت اجرای آن؛
۵. حضور فعال در بازار رقابتی بیمه ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غیرمنطقی با رقبا؛
۶. بهبود و افزایش مداوم بهرهوری منابع.

مرامنامه
شرکت سهامی بیمه البرز با سابقهای بیش از نیم قرن و برخوردار از اعتبار و خوشنامی نزد مشتریان خود، با اتکاء بر توانایی حرفهای و تخصصی همکاران و توانگری مالی و مدیریتی به عرضه انواع خدمات بیمهای در سراسر کشور میپردازد.
بهبود مداوم توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفهای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور) شرکت هدف راهبردی ماست. در تحقق این هدفها که مشتری مداری و تلاش برای خدمترسانی به مردم را تضمین میکند مجموعه مدیران، کارکنان، شبکه نمایندگی شرکت و کارگزاران سهم و جایگاه ویژه دارند. اهداف مشترک، منافع مشترک و وفاداری این اعضاء به خانواده بیمه البرز تضمینکننده توانگری و حضور مداوم است. بیمهگذاران کوچک و بزرگ در سراسر کشور از خدمات حرفهای و صادقانه اعضای خانواده بیمه البرز بهره میگیرند و حضور تعداد کثیری از مشتریان که طی سالهای طولانی به آنان خدمت کردهایم گواه این ادعاست. صداقت و شفافیت در ارتباطات و حفظ جایگاه و شأن انسانی اعضای خانواده بیمه البرز و بیمهگذران مرام ماست.
بازار بالقوه بیمه کشور بسیار گسترده است و در تبدیل آن به بالفعل تنها خلاقیت، نوآوری و ابداع با رعایت الگوی مشتری مداری کارساز خواهد بود.رقابت غیرحرفهای تنها منافع کوتاه مدت را تأمین میکند اما خانواده بیمه البرز که به حضور قدرتمند و درازمدت در صنعت بیمه کشور میاندیشد بر رقابت سالم، حرفهای و مبتنی بر اخلاق کسب و کار و جلب رضایت و حفظ حقوق مشتریان تکیه دارد.
بیش از نیم قرن با خوشنامی و اعتبار در این حرفه ماندهایم و امیدواریم با پایبندی به اصول بنگاهداری اقتصادی، در چارچوب قوانین و مقررات، مصممانه در عرصه اقتصاد کشور فعالانه بمانیم و در توسعه اقتصاد ملی نقشی درخور ایفا نماییم.
توانمندی شبکه نمایندگی در بازاریابی و فروش، ظرفیت بالای تخصصی همکاران در ارائه خدمات فنی بیمهای، انتخاب روشهای علمی در مدیریت منابع و تداوم وفاداری مجموعه مشتریان به شرکت سهامی بیمه البرز پشتوانه ماست. دقت، سرعت و صداقت در کار، روش ما و کسب رضایت مشتریان، هدف ماست.
بهبود مداوم توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفهای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور) شرکت هدف راهبردی ماست. در تحقق این هدفها که مشتری مداری و تلاش برای خدمترسانی به مردم را تضمین میکند مجموعه مدیران، کارکنان، شبکه نمایندگی شرکت و کارگزاران سهم و جایگاه ویژه دارند. اهداف مشترک، منافع مشترک و وفاداری این اعضاء به خانواده بیمه البرز تضمینکننده توانگری و حضور مداوم است. بیمهگذاران کوچک و بزرگ در سراسر کشور از خدمات حرفهای و صادقانه اعضای خانواده بیمه البرز بهره میگیرند و حضور تعداد کثیری از مشتریان که طی سالهای طولانی به آنان خدمت کردهایم گواه این ادعاست. صداقت و شفافیت در ارتباطات و حفظ جایگاه و شأن انسانی اعضای خانواده بیمه البرز و بیمهگذران مرام ماست.
بازار بالقوه بیمه کشور بسیار گسترده است و در تبدیل آن به بالفعل تنها خلاقیت، نوآوری و ابداع با رعایت الگوی مشتری مداری کارساز خواهد بود.رقابت غیرحرفهای تنها منافع کوتاه مدت را تأمین میکند اما خانواده بیمه البرز که به حضور قدرتمند و درازمدت در صنعت بیمه کشور میاندیشد بر رقابت سالم، حرفهای و مبتنی بر اخلاق کسب و کار و جلب رضایت و حفظ حقوق مشتریان تکیه دارد.
بیش از نیم قرن با خوشنامی و اعتبار در این حرفه ماندهایم و امیدواریم با پایبندی به اصول بنگاهداری اقتصادی، در چارچوب قوانین و مقررات، مصممانه در عرصه اقتصاد کشور فعالانه بمانیم و در توسعه اقتصاد ملی نقشی درخور ایفا نماییم.
توانمندی شبکه نمایندگی در بازاریابی و فروش، ظرفیت بالای تخصصی همکاران در ارائه خدمات فنی بیمهای، انتخاب روشهای علمی در مدیریت منابع و تداوم وفاداری مجموعه مشتریان به شرکت سهامی بیمه البرز پشتوانه ماست. دقت، سرعت و صداقت در کار، روش ما و کسب رضایت مشتریان، هدف ماست.

ارتباط با البرز:
شماره پيام كوتاه: ۳۰۰۰۸۷۵۰
صندوق پستی: ۱۹۱۳۷۷۷۱۵۱
تلفن پاسخگويی مشتريان: ۲۹۴۶۰
نشانی: تهران، خيابان شريعتی، بالاتر از خيابان شهيد وحيد دستگردی (ظفر)، نبش كوچه آبان، شماره ۱۳۲۰